Przyczepy i naczepy na rynek skandynawski

sierpień 13, 2020

Przyczepy przeznaczone na rynek skandynawski wyróżniają się spośród pozostałych wyrobów kilkoma charakterystycznymi szczegółami.

Są to pojazdy przeznaczone do najcięższych zastosowań: DMC do 40t w przypadku przyczep oraz do 38t dla naczep.

Przyczepy oraz naczepy trzyosiowe często posiadają ostatnią oś nadążną, w której koła są automatycznie skręcane podczas jazdy na zakręcie. Dodatkowo osie tego typu często doposażone są w funkcję zdalnego bezprzewodowego sterowania skrętem kół, co znacząco ułatwia manewry na niewielkich obszarach.

Standardowym wyposażeniem każdej przyczepy są mechanizmy podnoszenia osi zmniejszające zużycie opon w przypadku jazdy z niepełnym obciążeniem.

Cechą charakterystyczną skandynawskich pojazdów jest ich maksymalna wszechstronność. Platforma w wersji standardowej wyposażona jest w gniazda do osadzania kłonic do przewozu drewna, specjalne drabinki umożliwiające ustawianie słupków blokujących przewożony towar, belki z gniazdami do przewozu kontenerów morskich 20ft, wsporniki do podparcia ramp załadunkowych, uchwyty do składowania kłonic czy też zagłębienia w podłodze do przewożenia aluminiowych ramp załadunkowych.

Ponadto wyposażone są w dużą ilość skrzynek narzędziowych, tablice do przewozu ładunków ponadgabarytowych, lampy ostrzegawcze oraz lampy robocze do oświetlania przestrzeni ładunkowej i podłoża wokół całego pojazdu.

Ze względu na specyficzne warunki atmosferyczne panujące w regionie Skandynawii, pojazdy poruszające się po tamtejszych drogach wymagają bardzo dobrej ochrony przeciwkorozyjnej. Zabezpieczenia stosowane w procesie produkcyjnym w firmie KONAR: śrutowanie, nakładanie powłoki cynkowej przez metalizację natryskową oraz wielowarstwowe lakierowanie w pełnym zakresie zapewniają taką ochronę stalowych elementów. Co więcej, po ponad 10 latach obecności przyczep marki KONAR na tamtejszym rynku, skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne stało się ich wyróżnikiem.